Pagina:Giornale dell'assedio di Costantinopoli 1453.djvu/22

Sta pagina la xe stà trascrita, ma la gà ancora da vegner rileta.

de quele da la banda da tera. — In quela fiada el serenissimo imperador si respoxe humanamente: che Costantinopoli si iera sta più e iera de quegli da Veniexia, cha de Griexi, e perchè el volea ben a Venitiani el volse dar le quatro porte de la tera con tute le chiave in varda, e cusì felo, e cusì le ave quatro nobeli da Veniexia; e i nobeli da Veniexia si chiamò el cunseio di dodexe, e fo dade per el dito cunseio queste quatro porte in varda a quatro nostri zentilhomeni. La prima porta che sun la Cresca1 fo dada a misser Catarin Contarini fo de misser Zuane; la segunda porta si fo dada a misser Fabruzi Corner fo de misser Zuane; la terza porta si fo dada a ser Nicolò Mozenigo fo de misser Lunardo el primo; la qual porta se chiama Elpigi2; la quarta porta e ultima che son el palazzo del serenissimo imperador si fo dada a ser Dolfin Dolfin fo de ser Domenego; i quali nobeli avea le chiave de queste quatro porte, e tegnivele cun bona varda. —

Da qua avanti comenza le bataje, e come el vene3 a campar atorno la zitade, ma qua soto voio nominar in prima tuti i nobeli de Veniexia i qual se truova a esser al prexente in questa zitade de Constantinopoli al combater so de Machomet bej, azo chè per perpetual memoria se possa saver tuti i nobeli che se truova a le prexente bataje.

misser Jeruolemo Minoto bailo de Constantinopoli,
ser Zorzi Minoto de ser Jeruolemo,
ser Polo Minoto de ser Jeruolemo,
misser Alvixe Diedo capetanio de le galie da la Tana,
ser Marco Diedo de ser Alvixe,
ser Vetor Diedo de ser Alvixe,
misser Cabriel Trivixan vizo capetanio de 2 galie,
ser Marco Trivixan de ser Cabriel,
misser Zacaria Grioni el cavalier, soracomito,
ser Silvestro Trivixan patron de una galia grossa,
ser Jacomo Coco patron de una galia grossa,
ser Jeruolemo Morexini fo de misser Bernardo, patron de una galia grossa,
ser Catarin Contarini fo de ser Zuane,
ser Marin Contarini de ser Bertuzi,
  1. Carsia, o Caligaria.?
  2. avea il nome del Pigi andandosi per lei verso la chiesa della Beata Vergine del fonte che in greco suona πηγή.
  3. cioè Maometto.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Pagina:Giornale_dell%27assedio_di_Costantinopoli_1453.djvu/22&oldid=62477"