EPUB   MOBI   PDF   RTF   TXT
Qualità del testo: sto testo el xe conpleto, ma el gà ancora da vegner rileto.
Navigatio Sancti Brendani
(versione veneta)
XVII
traduzion in volgare veneto del '400 del Manoscritto d'Alençon, testo latin del X-XI secolo
XV secolo

 Edission original:   

La navigazione di San Brandano, a cura di Maria Antonietta Grignani e Carla Sanfilippo, Bompiani editore, Milano 1975

 Fonte:

http://www.classicitaliani.it/navigatio/navigatio_veneta.htm

←  XVI Edission e fonte ▼ XVIII  →
Hic apparuit (eis) una bestia prava

E cusì andando un dì torzedi, sì li aparse dananti in mar una gran bestia molto strania da veder e de boca li insiva una gran splumada, e perché ela coreva forte, l'aqua feva gran movimento; e pareva ch'ela vegnise viazamente driedo eli per devorarli. E como eli ave vezudo questa bestia cusì bruta e cusì granda, la qual li vegniva driedo cusì tosto con la boca averta, mostrando ch'ela li volese devorar, eli ave molta gran paura e comenzà forte a cridar e dise: "O Dio, nui ve pregemo che vui ne aidé e liberéne da questa bestia cusì prava, ch'ela no 'nde posa devorar". E san Brandan li confortà e dise cusì: "Omeni de poca fe', non abié paura. Dio, lo qual è nostro aidador, sì ne canperà ben da questa bestia e anche da li altri pericoli".

Ela sì li avisinava e le onde se levava molto grande intorno li frari e stava in la nave malamente e li frari pur cridava e aveva gran paura; e lo abado vegando questo fato se mese devotamente inn-orazion e dise: "Misier Iesù Cristo, lo qual non solé abandonar li vostri amisi, s'ili retorni a vui con ferma fe', io ve priego umelemente che vui dobié scanpar li vostri servi de questa nave, sì como vui scanpase Anoè da lo diluvio de l'aqua e Davit de le man de Golias giganto e Ionas de lo ventre de lo pesie, Daniel da li lioni e Iosepo da li fradeli e Moise de le man de Faraon".

E como elo ave questo dito, de presente parete vegnir una altra granda bestia da ozidente e andàli ben da pruovo de la nave, mo no la tocà, e andà incontra la prima bestia e arsaìla molto ardidamente e fese con esa una gran bataglia e asè dura. E a le fin questa menor bestia gità una gran flama de fuogo per la boca e con questo fuogo ela alzise l'altra bestia e sì 'nde fese tre peze, e puo' se partì e tornà indriedo ond'ela vene. E vegando questo fato tuti li frari e san Brandan parlà e dise cusì: "Vui avé abudo gran paura, mo che ve par de questo che Dio ve à lasado veder? Ben se' scanpadi de gran pericolo e sì se' vendegadi de la bestia che ve voleva devorar. Elo è granda la misericordia del Signor ed elo sì sia senpre loldado e benedido".

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Navigatio_Sancti_Brendani/17&oldid=42489"