EPUB   MOBI   PDF   RTF   TXT
Qualità del testo: sto testo el xe conpleto, ma el gà ancora da vegner rileto.
Il Milione
(versione veneta)
CAPITOLO CXII
XIV secolo

 Edission original:   

Il Milione veneto : ms. CM 211 della Biblioteca civica di Padova,
Barbieri, Alvaro (a c. di), Andreose, Alvise (a c. di), Mauro, Marina (a c. di), Renzi, Lorenzo (a c. di), Marsilio, Venezia, 1999

 Fonte:

http://www.classicitaliani.it/duecento/Polo_Milione_01.htm
http://www.bibliotecaitaliana.it/testo/bibit000514

←  CAPITOLO CXI Edission e fonte ▼ CAPITOLO CXIII  →
antica traduzion veneta de anonimo autore de Il Milione de Marco Polo
Della zità de Saianfu, ove fexe far Marco Polo i mangani.

Versso ponente si è una provinzia in lo Mangi che à nome Naigui, ch'è nobele e richa, là dove se fa molti lavorieri d'oro et de seta, et ène grande abondanzia de tute cose da viver.

E se ge truova la zità <de Saniafu>, la qual à soto suo signioria dodexe bone zità.

Questa zità se tene ani tre dapoi che 'l Gran Chaan chonquistò lo Mangi, ché l'oste del Gran Chaan non la poté asediar se non da lato de tramontana; da tute le altre è lagi molto grandi e profondi, sì che per l'aqua la zità podeva avere vituaria.

In cavo de tre ani vene messi al Gran Chaan da parte del capetanio del'oste a dir chome la tera non se podeva afamar, onde el Gran Chaan ave grand'ira.

E a quelle parole se trovò misier Nicolò e misier Mafio e io Marcho, e alora dixesemo al Gran Chaan che nui faremo far mangani che trarano sì gran piere che i chovignierave i se rendesse.

E fèno far a do maistri de llegniame che era nati de soa fameia, et erano cristiani, tri mangani sì grandi che zaschaduno trazeva piere de trexento livre, et lo Gran Chaan i fexe portar al'oste.

Quando li tràbuchi àveno trati in la zità, le piere sì ferino suxo le chaxe e fexe sì gran remor e sì gran dano a quele chaxe, che lli Tartari che erano in l'oste se ne fèno grande meraveglia.

E la zente della zità, che non aveva mai vezuto someiante chossa, àveno sì gran smarimento che inchontinente se rendéno al Gran Chaan, temando de esser tuti morti per quela cotal maniera.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikisource.org/w/index.php?title=Il_Milione/112&oldid=41958"